navy.stoczniowy.pl

twoje źródło informacji

Zmodernizowany HMS Portland gotowy do ostrzenia zębów przeciw okrętom podwodnym

Być może zbliżają się Święta Bożego Narodzenia, ale to Wielkanoc jest mocno utrwalona w dzienniku załogi fregaty Devonport HMS Portland.

152-osobowy statek ma zaledwie cztery miesiące na ukończenie gigantycznej przebudowy drugiej najmłodszej fregaty Royal Navy, która ma zabrać go na morze do Wielkanocy 2021 r. – jej pierwszy raz od czterech lat na morzu.

Portland jest najnowszym statkiem flotylli Typu 23, który przeszedł gruntowny remont w ramach programu LIFEX lub Life Extension, który jej siostry przeszły przez ostatnie pięć lub sześć lat.

Po zakończeniu ostatniego rozmieszczenia w 2017 roku – na północnym i południowym Atlantyku – statek został przekazany firmie obronnej Babcock w 2018 roku, aby rozpocząć jego remont w szopach fregaty na nabrzeżu Devonport.

W ciągu prawie trzech lat, które od tego czasu minęły, w pierwszym w jej klasie dwa elektryczne silniki napędowe zostały usunięte, ponownie okablowane i wymienione, system rakietowy Sea Wolf został wyrwany, a na jego miejsce zainstalowano Sea Ceptor, a na jego miejscu zainstalowano system obserwacyjny 997 i nawigacyjny 1084. dodano radary, a nowy sonar Royal Navy 2150 zamontowany na kadłubie zaostrzył jej zęby do walki z okrętami podwodnymi.

Na wszelki wypadek zmodernizowano maszyny, systemy komputerowe i informatyczne na pokładzie, a także mesy zaprojektowane w latach 80-tych XX wieku, aby mogły spełniać potrzeby i oczekiwania żeglarzy XXI wieku.

Teraz, aby poprowadzić statek przez ostatnie kluczowe tygodnie remontu w okresie zimowym i wiosennym, dowództwo objął pierwszy dowódca Portland od czterech lat: komandor Tim Leeder.

fot. Royal Navy

To niesamowity przywilej być mianowanym dowódcą tak zdolnego statku. Jej największą zdolnością jest – i pozostanie – jej ludzie, rodzina Portland. Ciężka praca, odporność i poświęcenie, które do tej pory wykazali, aby ją wytworzyć w czasie globalnej pandemii, są świadectwem dla żeglarzy. „Jeszcze nie spotkałem ich wszystkich, ale kiedy to zrobię, będę z czystą dumą. Z niecierpliwością czekamy na próby i szkolenia w przyszłym roku, zanim podejmiemy wyznaczoną rolę jako fregata przeciw okrętom podwodnym, chroniąca wody macierzyste Wielkiej Brytanii i jej szersze zainteresowania.

Komandor Leeder

Do tej pory 23-letni oficer wykonawczy, komandor porucznik Craig Guest, był jej „ starszym oficerem marynarki ”, odpowiedzialnym za rosnącą grupę braci i sióstr przydzielonych do Portland w 2020 roku.

Niestrudzenie pracowali nad tym, aby statek był gotowy na przyjęcie pałeczki odpowiedzialności od Babcocka i podniesienie Białej Chorąży po raz pierwszy od prawie trzech lat.

„Dowodzenie tym fantastycznym zespołem było najważniejszym momentem w mojej dotychczasowej karierze morskiej” – powiedział.

„Praca i dążenie rodziny Portland do przeniesienia się na pokład były wyjątkowe w bardzo trudnym kontekście i cieszę się, że mogę przekazać komandorowi Leederowi wraz z zespołem i statkiem uczciwy sukces”.

fot. Royal Navy

Mark Reed, kierownik projektu Babcock w HMS Portland, powiedział: „ Prace nad projektem remontu trwają, a próby morskie planowane są na początek przyszłego roku, ale jest to ważny kamień milowy i wspaniały moment dla zespołu, który kontynuował adaptację i ciężką pracę aby zwrócić platformę z powrotem do Royal Navy ze zwiększonymi możliwościami ”.

Celem jest przygotowanie się na morze do Wielkanocy, a następnie szczegółowe instrukcje i ocena zakończone operacyjnym szkoleniem morskim, po którym Portland będzie ponownie gotowy do pełnienia obowiązków na pierwszej linii.

Źródło: Royal Navy

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

POZOSTAŁE ARTYKUŁY