navy.stoczniowy.pl

twoje źródło informacji

Stocznia Morska Norfolk przekazuje po remoncie USS Pasadena

 

USS Pasadena (SSN 752) powrócił do floty 31 października po pomyślnym ukończeniu Drydocking Selected Restricted Availability (DSRA) w Norfolk Naval Shipyard (NNSY).

Okręt podwodny klasy Los Angeles spędził w NNSY nieco ponad rok na wymianę, naprawę i przegląd elementów wszystkich systemów okrętowych, jako pierwszy DSRA w stoczni od dekady. 

Pasadena służyła jako projekt pilotażowy NNSY wykorzystujący program Naval Sustainment System — Shipyards (NSS-SY). NSS-SY jest w toku we wszystkich czterech stoczniach publicznych, wykorzystując najlepsze praktyki branżowe i rządowe w zakresie procesów stoczniowych w celu wprowadzenia szybkich i widocznych ulepszeń w zakresie konserwacji statków. Podczas remontu przywódcy marynarki wojennej, tacy jak pełniący obowiązki sekretarza marynarki wojennej Thomas Harker, odwiedzili NNSY i spotkali się z zespołem Pasadena, aby zadeklarować ich wsparcie i omówić dążenie do „stania się prawdziwym, lepszym”, zachęcając stocznie do szczerego omówienia wszelkich ograniczeń, aby mogli zostać rozwiązany. 

Inicjatywy NSS-SY obejmowały ustanowienie Centrum Kontroli Operacji, aby kierować komunikacją zespołu projektowego i eliminować bariery w wykonywaniu pracy oraz „tablice załogi” do śledzenia zadań wspierających remonty łodzi. Zastępca nadinspektora projektu Mike Harrell został zaangażowany do projektu za podniesienie centrum i odegrał kluczową rolę w przełamywaniu barier w celu zapewnienia nieprzerwanej realizacji krytycznego łańcucha pracy, przezwyciężając problemy i ograniczenia do ukończenia. Chociaż Pasadena nie dotrzymał pierwotnej daty ukończenia, te ulepszenia pomogły dostarczyć łódź z powrotem do Floty i są wdrażane w ramach innych remontów NNSY, w tym USS Toledo (SSN 769) i USS Dwight D. Eisenhower (CVN 69). 

„Po ogromnym wysiłku i połączeniu sił w bardzo trudnej dostępności, Pasadena powróciła do Floty, aby spełnić swoje znaczące zobowiązanie operacyjne dla naszej marynarki wojennej i narodu” – powiedziała dyrektor stoczni, kapitan Dianna Wolfson. „Zespół projektowy Pasadena sprostał naszemu wyzwaniu w zakresie przywództwa marynarki wojennej, aby „stać się realnym, stawać się lepszym” na kilka istotnych sposobów, a ich wysiłki zwrócą się, gdy wykorzystamy ich wiedzę w amerykańskiej stoczni i naszej firmie NAVSEA. Jestem bardzo dumny i wdzięczny naszemu zespołowi projektowemu i wszystkim w amerykańskiej stoczni, którzy wspierali ich przez całą tę dostępność jako jeden zespół!”

Nadinspektor projektu Frank Williams powiedział, że zespół projektowy skupił się we wszystkich fazach dostępności na dzieleniu się wiedzą i utrzymywaniu harmonogramu. Poza ulepszeniami NSS-SY, zespół Pasadeny uwzględnił wnioski wyciągnięte z USS Newport News (SSN 750) DSRA stoczni Portsmouth Naval Shipyard w planowaniu dostępności i wykonywaniu podobnych zadań. Ponadto, gdy Pasadena nie dotrzymał pierwotnej daty oddokowania na wiosnę, zespół projektowy pracował nad wykonaniem większej liczby prac z łodzią na blokach kilowych, aby skrócić harmonogram po oddokowaniu.

 „Marynarze i okręty mają być na morzu, a nie w środowisku naprawczym, i we wszystkich fazach dostępności naszym zadaniem było sprowadzenie ich tam z powrotem” – powiedział Williams. „Zespół projektowy wykonał świetną robotę, koncentrując się na tym przez ostatnie 13 miesięcy. Dzięki wysiłkom naszego zespołu i Ship’s Force udało nam się przywrócić Pasadenę na morze, do której należy!” 

źródło: Navsea

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

POZOSTAŁE ARTYKUŁY