navy.stoczniowy.pl

twoje źródło informacji

Singapur rozmieszcza nowe statki ochrony morskiej przy wzroście liczby napadów z bronią w ręku w Azji w 2020 r

Niedawno opublikowano najnowszy raport roczny z Umowy o współpracy regionalnej w sprawie zwalczania piractwa i napadu zbrojnego na statki w Azji (ReCAAP). Zauważa, że ​​było w sumie 97 incydentów (w tym 95 faktyczne incydenty i dwie próby incydentów piractwa i rozboju na statki w Azji w 2020. Odpowiadało to za 17% wzrostu całkowitej liczby incydentów oraz 32% wzrost faktycznych incydentów zgłoszonych w 2020 w porównaniu z 2019. Raport mówi dalej, że w minionym roku nastąpił wzrost liczby incydentów w Bangladeszu, Indiach, Filipinach, Wietnamie, Morzu Południowochińskim i Cieśninie Singapurskiej. Raport podkreśla wzrost liczby incydentów na pokładzie statków podczas rejsu w Cieśninie Singapurskiej w 2020 z 34 incydentów w porównaniu z 31 incydentów w 2019.

ReCAAP zaleca kapitanom statków i załodze zachowanie czujności i ciągłe obserwowanie podejrzanych łodzi w pobliżu. Zalecają również natychmiastowe zgłaszanie wszystkich incydentów do najbliższego państwa nadbrzeżnego, a także wdrażanie środków zapobiegawczych zalecanych we wcześniej opublikowanym Regionalnym przewodniku zwalczania piractwa i napadu zbrojnego na statki w Azji.

Wzrost liczby incydentów w ciągu ostatnich kilku lat najwyraźniej skłonił rząd Singapuru do podjęcia działań. Ministerstwo Obrony przyznało wcześniej, że jego zdolności w zakresie bezpieczeństwa morskiego, w tym jego statki bezpieczeństwa, odgrywają ważną rolę w zdolności Singapuru do radzenia sobie z atakami (takimi jak te zgłoszone w raporcie ReCAAP). Jego zaangażowanie w zwalczanie wzrostu liczby ataków zostało zademonstrowane na początku 2020, kiedy ogłosiło zamiar restrukturyzacji swoich uzgodnień dotyczących bezpieczeństwa morskiego, a także w styczniu 2021, kiedy zwodował swoją nową flotyllę morską i reagującą na zagrożenia. Mówi się, że obejmuje to cztery statki do ochrony morskiej i reagowania klasy wartowniczej oraz dwa holowniki do ochrony i reagowania na morzu. Pierwsza obejmuje szereg urządzeń technicznych, w tym system ochrony balistycznej, system ostrzegawczy wizualno-dźwiękowy, a także błotniki boczne, umożliwiające szybki dostęp do statków podejrzanych o udział w atakach. Podczas gdy niektóre statki są już w eksploatacji, pozostałe będą gotowe w najbliższych miesiącach. Zgodnie z innymi międzynarodowymi agencjami ochrony na morzu statki działające w ramach flotylli będą nosić na dziobie czerwone paski.

Zamiarem MON jest eksploatacja nowych jednostek pływających. Chociaż statki te są wciąż na wczesnym etapie projektowania koncepcyjnego, oczekuje się, że będą działać na morzu przez kilka tygodni i będą projektowane pod kątem minimalnej obsady i elastycznych możliwości. Marynarka wojenna Republiki Singapuru ogłosiła również, że autonomiczne statki bezzałogowe przechodzą obecnie próby morskie i mogą zostać rozmieszczone do końca roku na patrole i misje bezpieczeństwa. Mówi się, że każdy statek jest wyposażony w różne zabezpieczenia i będzie obsługiwany przez ograniczoną liczbę członków załogi na lądzie.

Źródło: The Standard Club

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

POZOSTAŁE ARTYKUŁY