navy.stoczniowy.pl

twoje źródło informacji

Rząd Nowej Zelandii zmieni prawo morskie w celu finansowania ośrodków marynarzy

„Ustawa o transporcie morskim zostanie zmieniona poprzez projekt zmian w systemach regulacyjnych (transport), aby umożliwić wykorzystywanie opłat morskich do świadczenia usług pomocniczych koordynowanych przez radę ds. Opieki społecznej dla marynarzy”.

Human Rights at Sea z przyjemnością informuje, że kierowany przez Partię Pracy rząd Nowej Zelandii publicznie ogłosił, że wypełni swoje manifestowe zobowiązanie i zobowiązanie do poprawy dobrobytu marynarzy poprzez finansowanie z opłat morskich zainicjowanych przez lobbing ze strony Rady ds. Opieki nad Żeglarzami i raportu z marca 2020 r. z HRAS „Niedofinansowanie usług socjalnych marynarzy i słaba zgodność z MLC”.

The Pracy Manifest 2020 podświetlone (P20), że: „Pracy zapewni Seafarer ośrodki pomocy świadczenia usług do poziomu wymaganego przez Konwencję Pracy ILO Morskiej 2006 roku o zmianie ustawy o transporcie morskim 1994, aby umożliwić opłaty morskiego w celu sfinansowania usług wymaganych dla marynarzy „dobre samopoczucie”.

Nastąpiło to po wcześniejszym wydaniu towarzyszącego arkusza informacyjnego Praca – Stosunki w miejscu pracy, obejmującego szczegółowo ten problem:

Zapewnienie lepszych usług w ośrodkach pomocy dla marynarzy
„Raport Human Rights at Sea z początku tego roku wykazał, że lądowe udogodnienia i usługi socjalne dla marynarzy są nieodpowiednie, aw Akaroa w ogóle nie ma żadnego ośrodka dla marynarzy. Zgodnie z Konwencją o pracy na morzu Nowa Zelandia ma obowiązek zapewnić załogom schodzącym na brzeg w Nowej Zelandii, ale obecnie jest to w dużej mierze finansowane ze źródeł charytatywnych, które nie są wystarczające do zapewnienia odpowiednich udogodnień. Robotnicy zapewnią, że ośrodki pomocy dla marynarzy będą świadczyć usługi na poziomie wymaganym przez Konwencję MOP z 2006 r. O pracy na morzu, wprowadzając opłatę branżową za dobrostan marynarzy ”.

Ogłoszenie rządu

Minister transportu i wiceprzewodniczący Izby wydał ostatnie oświadczenie 9 marca .

Ustawa o transporcie morskim zostanie zmieniona poprzez projekt zmian w systemach regulacyjnych (transport), aby umożliwić wykorzystywanie opłat morskich do świadczenia usług pomocniczych koordynowanych przez radę ds. Opieki społecznej dla marynarzy.

Minister transportu Michael Wood powiedział, że COVID-19 wywarł ogromny wpływ na międzynarodowe linie żeglugowe, a to oznacza, że ​​marynarze potrzebują wsparcia.

„Ograniczenia graniczne i zdrowotne często oznaczają, że załogi są na morzu przez wiele miesięcy i mają ograniczone możliwości kontaktu z rodzinami.

„Rada Pomocy Społecznej Marynarzom zapewnia wsparcie i usługi marynarzom, którzy mają zasadnicze znaczenie dla utrzymania globalnych linii handlowych Nowej Zelandii.

„Na przykład zapewnili, że jednostki Wi-Fi są dostępne dla statków zawijających do portów w Nowej Zelandii, zapewniając połączenie z 794 statkami. Daje to marynarzom możliwość połączenia się ze swoimi rodzinami po miesiącach spędzonych na morzu, a komunikowanie się z nimi personelem Zarządu zapewnia możliwość zgłaszania wątpliwości i skarg.

„Rada Pomocy Marynarzom obecnie polega na darowiznach na koordynację obiektów w naszych dziesięciu głównych portach. Dając im pewność długoterminowego finansowania, spełnimy nasze międzynarodowe zobowiązania i zapewnimy, że usługi wspierające dobrostan marynarzy będą nadal świadczone ”- powiedział Michael Wood.

Rząd zapewnia tymczasowe finansowanie w ramach programu Essential Transport Connectivity Scheme dla usług koordynowanych przez Radę w latach 2020/21. Projekt nowelizacji systemów regulacyjnych (transport) zostanie przyjęty do połowy roku.

Jako strona Konwencji o pracy na morzu Nowa Zelandia musi zapewnić marynarzom na statkach odwiedzających jej porty dostęp do usług socjalnych niezbędnych dla ich zdrowia i dobrego samopoczucia, promować rozwój udogodnień socjalnych i zachęcać do tworzenia rad ds. Opieki społecznej.

Morski NZ zawrze umowy o świadczenie usług z Radą ds. Opieki Społecznej Marynarzy, które będą opłacane z opłat morskich. Celem porozumienia byłoby zapewnienie bezpiecznego finansowania podstawowych usług socjalnych, zamiast zastępowania całego finansowania, które obecnie generuje Rada. Zarząd pomaga w prowadzeniu ośrodków pomocy dla marynarzy i zapewnia takie usługi, jak opłaty drogowe, poczta elektroniczna / Internet, wymiana pieniędzy, dostęp do poradnictwa i książek.

Opłaty morskie zgodnie z sekcją 191 ustawy o transporcie morskim mogą być wykorzystywane do wielu celów związanych z żeglugą i do celów regulacyjnych, ale cele te nie obejmują obecnie usług opieki społecznej dla marynarzy”.

Tło zmian legislacyjnych

Poprzedni przewodniczący Rady Opieki Społecznej NZ, John McLister , po raz pierwszy poruszył kwestię braku trwałego finansowania i udogodnień dla marynarzy wizytujących w HRAS podczas Międzynarodowego Chrześcijańskiego Stowarzyszenia Morskiego (ICMA) Światowej Konferencji w Kaohsiung na Tajwanie , w październiku 2019 r.

Kolejny raport HRAS został opublikowany w marcu 2020 r., Zawierający opinię Counsel z Quadrant Chambers, Londyn , Counsel James. M. Turner QC i Stephanie Barrett, a przed przekazaniem do Wellington został przyjęty do kontaktów towarzyskich przez Wysoką Komisję Nowej Zelandii w Londynie. Tradewinds zgłosił sprawę 16 kwietnia.

Źródło: humanrightsatsea

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

POZOSTAŁE ARTYKUŁY