navy.stoczniowy.pl

twoje źródło informacji

RTSYS dostarcza francuskiej marynarce wojennej nowe odzyskiwalne cele treningowe SEMA MK-II

W ramach kontraktu zgłoszonego przez DGA (Francuska Dyrekcja Generalna ds. Uzbrojenia) RTSYS kontynuuje zapoczątkowane w 2011 roku innowacje dotyczące celów szkoleniowych ASW.

W rezultacie we wrześniu 2020 r. Francuskiej marynarce wojennej dostarczono dwa nowe cele szkoleniowe SEMA-MKII, zwiększając liczbę jednostek na służbie tej marynarki wojennej do sześciu. Na początek 2021 r. Planowane jest osiągnięcie dwóch innych celów szkoleniowych.

Te nowe cele SEMA MK-II wzmacniają możliwości szkoleniowe załóg w walce z okrętami podwodnymi (ASW), oferując symulację sygnatury akustycznej okrętu podwodnego i reagując na sonary LFA1 najnowszej generacji i naprowadzające głowice torped, stawiając załogę w centrum scenariuszy operacyjnych dzięki zaskakując go kinematycznymi ucieczkami.

fot. RTSYS

Bardziej kompaktowy niż Mark I, SEMA MK-II waży 33 kilogramy i mierzy 2,13 metra długości. Oferuje niezrównane parametry akustyczne i kinematyczne, zachowując jednocześnie silne umiejętności lekkiego celu, które są łatwe do rozmieszczenia i wyprowadzenia z dowolnego rodzaju jednostki pływającej (od RHIB po fregatę).

SEMA MK-II może spłynąć do głębokości 300 metrów w ciągu 10 godzin z prędkością 4 węzłów (1,5 godziny z prędkością 15 węzłów) dzięki zabezpieczonej baterii, dużej pojemności i łatwemu ładowaniu na pokładzie. Umiejętności nawigacyjne w połączeniu z repozycjonowaniem GPS zapewniają również optymalne i zwiększone warunki lokalizacji na powierzchni pod koniec misji.

W tej nowej normie zakwalifikowano różne ulepszenia, takie jak bezpieczeństwo użytkowania, bezpieczeństwo w transporcie i na pokładzie (zgodność z transportem lotniczym UN38.3), bezpieczeństwo danych, moduł lokalizacji powierzchni UHF, zdolność ewakuacji lub funkcje nowego przyjaznego dla użytkownika intuicyjny interfejs HMI.

Modułowa konstrukcja sekcji SEMA MK-II pozwala odpowiedzieć na specyficzne potrzeby klientów, takie jak dostosowana pływalność do treningu słodkowodnego, antena MAD lub zapasowa sekcja baterii do natychmiastowej regeneracji.

Źródło: navanews.com za komunikatem prasowym RTYS

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

POZOSTAŁE ARTYKUŁY