navy.stoczniowy.pl

twoje źródło informacji

Royal Navy wprowadza do służby bezzałogową jednostkę Madfox

Royal Navy oficjalnie wprowadziła do floty nową autonomiczną jednostkę Madfox. USV jest obsługiwany przez grupę eksperymentalną Navy X Royal Navy.

Autonomiczna łódź Madfox w porcie Portsmouth (Źródło: Royal Navy)

Nazwany Madfox (Maritime Demonstrator For Operational eXperimentation), wywodzi się z jednostki Mast-13 firmy technologicznej L3Harris, który przez ostatnie 18 miesięcy był obsługiwany przez Laboratorium Nauki i Technologii Obrony (Dstl) podczas serii prób z Royal Navy .

Od momentu dostarczenia NavyX ciężko pracował, aby wypuścić Madfoxa na morze i był gotowy do rozpoczęcia wymagającego roku testów.

W ciągu następnych kilku miesięcy NavyX będzie kontynuował swoją pracę z Uncrewed Surface Vessel (USV), jednocześnie badając, w jaki sposób te statki mogą dostarczać w ramach szeregu operacji wojskowych, w tym obserwacji i ochrony sił.

Dowódca Antony Crabb, lider zespołu NavyX, powiedział: „Gdy Madfox jest teraz bezpośrednio w rękach NavyX, zespół będzie mógł zbadać wiele kwestii, takich jak bezpieczeństwo, zgodność z przepisami, nowe misje, nowe ładunki i rola, jaką USV może grać w skomplikowanych operacjach iw przyszłej flocie.

„Jeszcze w tym roku NavyX przyjmie do ekwipunku również autonomiczny sztywny ponton (RIB). Ta ekscytująca praca pomoże określić, w jaki sposób systemy są wdrażane i wykorzystywane na przyszłych statkach typu 26 i 31 ”.

Inwestycja w Madfox ma miejsce, gdy Royal Navy i Royal Marines chcą rozszerzyć wykorzystanie bezzałogowego i autonomicznego sprzętu.

Mast-13 udowodnił wartość USV podczas eksperymentów w Norwegii w zeszłym roku, kiedy został pomyślnie zintegrowany z HMS Albion dla Autonomous Advance Force 3.0. Tam był zdalnie sterowany, w tym do tranzytu do i z doku statku.

MAST-13, który został zaprojektowany i zbudowany przez L3Harris dla Dstl (Laboratorium Nauki i Technologii Obrony), to 13-metrowy (41-stopowy) szybki bezzałogowy statek testowy przeznaczony dla Royal Navy w celu zbadania nowych metod utrzymania przewaga techniczna nad potencjalnymi przeciwnikami. Został zintegrowany z HMS Albion za pomocą systemu sterowania ASView, który umożliwiał zdalne sterowanie statkiem bezzałogowym ze stacji na pokładzie okrętu.

Pomyślna integracja oznaczała, że ​​MAST-13 mógł działać w pewnej odległości od operatora i bezpiecznie nawigować, z pełną świadomością sytuacyjną dzięki pakietowi czujników pokładowych. MAST-13 ASV wykorzystuje technologię Domo Tactical Communications do bezpiecznej transmisji danych.

Na początku testów MAST-13 był zdalnie pilotowany do doku HMS Albion, demonstrując w ten sposób łatwość obsługi ASV obok okrętu wojennego. Następnie zespół wykonał 22 załogowe cykle wchodzenia i wychodzenia, zanim przełączył się na zdalną stację, aby wielokrotnie wykonać to samo zadanie bez załogi na pokładzie. Wykorzystując zintegrowany system dowodzenia i kontroli Maritime Autonomous Platform Exploitation (MAPLE), MAST-13 wykonał również kilka innych zadań w trybie bezzałogowym, wysyłając informacje zwrotne do zdalnej stacji.

źródło: Royal Navy

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

POZOSTAŁE ARTYKUŁY