navy.stoczniowy.pl

twoje źródło informacji

Pierwszy turecki bezzałogowy pojazd bojowo-rozpoznawczy SIDA, opracowany w ramach programu ULAQ

Pierwszy turecki uzbrojony bezzałogowy pojazd powierzchniowy (UCSV) ULAQ został przedstawiony na wspólnej konferencji prasowej zorganizowanej przez Meteksan Defence i ARES Shipyard.

Stocznia ARES z siedzibą w Antalyi i firmy Meteksan Defence z Ankary wprowadziły pierwszy bezzałogowy nawodny statek bojowy po trwających od kilku lat działaniach badawczo-rozwojowych. Prototyp bezzałogowego pojazdu bojowego (UCSV) „ULAQ”, który będzie pierwszą platformą z tej serii, ma zostać ukończony w grudniu. Prace projektowe, konstrukcyjne i wyposażeniowe ULAQ prowadzi Stocznia Ares, integrację systemów zdalnego dowodzenia, systemów autonomicznych, transmisji danych i transmisji danych wykonuje Meteksan, a systemy uzbrojenia dostarcza Roketsan. Wszystkie systemy w pojeździe są redundantne.

ULAQ, który ma 11 metrów długości, ładowność do 2 ton, maksymalny zasięg 400 km i prędkość maksymalną 65 km / h (35 węzłów), jest wyposażony w dzień / noc Electro-Optyczny ( E / O), krajową zaszyfrowaną infrastrukturę komunikacyjną oraz infrastrukturę przeciwzakłóceniową GNSS. Wykonany z zaawansowanych materiałów kompozytowych ULAQ jest wyposażony w pasywne i aktywne systemy stabilizacji, system kontroli uszkodzeń z możliwością samonaprawy, maszt teleskopowy i system antenowy zwiększający możliwości wykrywania i identyfikacji, radar nawigacyjny i obserwacyjny do śledzenia celów powierzchniowych, jak a także systemy broni naprowadzane laserowo i na podczerwień.

UCSV może być obsługiwany z mobilnych stacji kontroli naziemnej, kwater wojskowych i centrów dowodzenia lub platform morskich, takich jak lotniskowce i fregaty, w celu wykonywania różnych misji, takich jak rozpoznanie, obserwacja i wywiad, wojna przeciw powierzchniowa (ASuW), wojna asymetryczna, Uzbrojona eskorta i ochrona sił oraz strategiczne bezpieczeństwo obiektów.

Projekt rozpoczął się w 2018 roku, a badania i studia koncepcyjne prowadzono w latach 2018-2019. W 2019 roku rozpoczęto proces produkcji prototypu z krajowymi możliwościami, a prace projektowe prototypu zakończono w I kwartale 2020 roku. Produkcja pierwszego prototypu rozpoczęła się w czerwcu 2020 roku. W sierpniu zakończono badania projektowe prototypowej łodzi. Jego produkcja strukturalna została zakończona, a jej uruchomienie planowane jest na grudzień 2020 r., Po zakończeniu prac wyposażeniowych. Pierwsze testy ogniowe prototypu ULAQ zostaną przeprowadzone w I kwartale 2021 roku z wykorzystaniem 4 zestawów rakietowych CIRIT i 2 L-UMTAS krajowego producenta systemów rakietowych Roketsan. Oprócz systemów rakietowych ULAQ może być również wyposażony w różne ładunki, takie jak wojna elektroniczna, zagłuszanie, oraz różne systemy łączności i wywiadowcze w celu spełnienia innych wymagań operacyjnych. Oprócz tego, że są zdalnie sterowanym bezzałogowym pojazdem powierzchniowym, pojazdy UCSV będą również wyposażone w zaawansowane i zaawansowane technologicznie możliwości, takie jak sztuczna inteligencja (AI), technologia roju, rozpoznanie i obserwacja, łącze danych, komunikacja zorientowana na sieć i możliwość udostępniania danych. Będzie mógł pełnić rolę elementu Combat Management Systems (CMS).

Po opracowaniu prototypu, który jest pierwszą fazą szerszego projektu zainicjowanego przez ARES Shipyard i Meteksan Defense w dziedzinie bezzałogowych pojazdów nawodnych (USV), różne wersje UCSV do zbierania danych wywiadowczych, polowania na miny, Anti-Submarine Warfare (ASW), Dzięki otwartej architekturze i skalowalnej strukturze do produkcji będą również gotowe misje Anti-Surface Warfare (ASuW), przeciwpożarowe, elektroniczne (EW) oraz misje pomocy humanitarnej / ewakuacji.

źródło: ARES Shipyard

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

POZOSTAŁE ARTYKUŁY