navy.stoczniowy.pl

twoje źródło informacji

Nowa wieża oferująca wiodącą technologię dla kontrolerów ruchu lotniczego Royal Navy

Kamery o wysokiej rozdzielczości, źródła danych i czujniki umożliwią kontrolerom ruchu lotniczego Royal Navy zarządzanie niebem nad Kornwalią ze zdalnej lokalizacji.

Nowa cyfrowa wieża zdalnej kontroli ruchu lotniczego ma zostać zainstalowana do użytku na lotnisku satelitarnym Royal Naval Air Station Culdrose w Predannack i umożliwi obsługę ruchu lotniczego poza siedzibą. Technologia poprawi również świadomość sytuacyjną kontrolerów poprzez wideo, automatyczne śledzenie, nakładki graficzne, dane środowiskowe i etykiety radarowe.

Zbudowana we współpracy z Saabem wieża będzie pierwszą tego typu wieżą, która zostanie wprowadzona do brytyjskich sił zbrojnych i ma zostać uruchomiona jeszcze w tym roku.

Obecnie służby ruchu lotniczego w Predannack są zapewniane przez personel fizycznie umieszczony na wieży lotniska z widokiem na lotnisko. Dzięki nowej najnowocześniejszej wieży i jej technologii, personel będzie miał dostęp do widoków „zza okna” wyświetlanych przez kamery i inne czujniki na zakrzywionej ścianie ekranu w module kontrolera ruchu lotniczego, zlokalizowanym zdalnie w ATC Tower z powrotem w RNAS Culdrose .

Kontrolerzy ruchu lotniczego Marynarki Wojennej będą mieli możliwość korzystania z nowego systemu w celu zapewnienia wszechstronnego skanowania horyzontu i automatycznego wykrywania potencjalnych konfliktów. Z praktycznego punktu widzenia eliminuje również opóźnienia związane z podróżą do wieży lotniska w Predannack z RNAS Culdrose.

fot. Saab
fot. Saab

Jest to ważny krok w dalszym rozwoju i wykorzystywaniu technologii systemów zdalnych w Royal Navy w celu ulepszenia sposobu świadczenia usług ruchu lotniczego

Cdr Mick Gladwin

Porucznik Paul Hollyoake z Royal Navy powiedział: „Zastosowanie tej innowacyjnej technologii umożliwi sterowanie samolotami w odległych lokalizacjach satelitarnych z centralnego węzła, usprawniając w ten sposób efektywność operacyjną i opłacalność wsparcia lotnictwa obronnego”.

Finansowanie projektu zapewnił zespół Royal Navy Discovery, Assessment and Rapid Exploitation (DARE). Ich rolą jest wykorzystanie najnowszych technologii i doprowadzenie ich na linię frontu, tworząc bardziej zrównoważoną i innowacyjną metodę operacji w całej marynarce wojennej. Firma DARE otrzymała dofinansowanie na wieżę z Funduszu Innowacji Obronnych.

Magnus Lewis-Olsson, prezes Saab UK, powiedział: „Wiodące technologie zarządzania ruchem lotniczym Saaba mają do odegrania korzystną rolę zarówno dla brytyjskich klientów cywilnych, jak i wojskowych. Wdrożenie cyfrowych wież przez Royal Navy jest zaawansowanym krokiem naprzód dla brytyjskich sił zbrojnych. ”

Jest to pierwszy krok w kierunku większego planu cyfryzacji zarządzania ruchem lotniczym, który obejmuje ocenę zakresu bardziej oddalonych wież na innych stacjach lotniczych Royal Navy.

Cdr Mick Gladwin z Królewskiej Marynarki Wojennej dodał: „Jest to ważny krok w ciągłym rozwoju i eksploatacji technologii systemów zdalnych w Royal Navy w celu usprawnienia sposobu świadczenia usług ruchu lotniczego, poprawy wydajności kontrolerów i zapewnienia bezpiecznego środowiska operacyjnego dla systemów lotniczych. ”


Źródło: Royal Navy

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

POZOSTAŁE ARTYKUŁY