navy.stoczniowy.pl

twoje źródło informacji

Navantia przekazuje pierwszy okręt podwodny klasy S-80 Plus, Isaac Peral

Hiszpańska stocznia Navantia zwodowała pierwszy okręt podwodny klasy S-80 Plus, Isaac Peral (S-81), podczas ceremonii, która odbyła się w stoczni Navantia w Kartagenie 22 kwietnia.

Księżniczka Eleonora, córka króla Hiszpanii Filipa VI, dokonała aktu „chrztu” w czwartek w Kartagenie okrętu podwodnego S-81 Isaac Peral. Według konstruktorów jednostka jest najnowocześniejszą konwencjonalną łodzią podwodną na świecie.

W uroczystości poza Eleonorą wzięli również udział jej rodzice, król Filip VI oraz królowa Letycja, a także minister obrony Hiszpanii Margarita Robles i kierownictwo armii.

Minister obrony Hiszpanii określił ten dzień jako historyczny dla Hiszpanii. Podkreślił, że łódź podwodna to „nauka, innowacja, technologia, to przyszłość” i podkreślił pracę i wysiłek wszystkich, którzy stworzyli S-80, który określił jako „arcydzieło”.

Prezydent Navantia podziękował urzędnikom obrony, w tym hiszpańskiemu Ministerstwu Obrony i hiszpańskiej marynarce wojennej, „za ich zdecydowane i zdecydowane wsparcie programu, biorąc pod uwagę ważną strategię, jaką ma dla Hiszpanii”, a także pracę Navantii pracowników i współpracujący przemysł, który jest określany jako „najlepszy przykład potencjału technologicznego Hiszpanii”.

Oczekuje się, że Isaac Peral, czołowy okręt projektu klasy S-80 Plus, wejdzie do służby dla hiszpańskiej marynarki wojennej w 2023 roku. Zgodnie z planami Navantii, możliwe dni oddania do eksploatacji okrętów siostrzanych są następujące;

  • Narciso Monturiol (S-82): 2024
  • Cosme García (S-83): 2026
  • Mateo García de los Reyes (S-84): 2028

Klasa S-80 Plus (lub klasa Isaac Peral) to hiszpańska klasa czterech okrętów podwodnych produkowanych przez hiszpańską firmę Navantia w jej stoczni Cartagena dla hiszpańskiej marynarki wojennej. Podobnie jak inne współczesne okręty podwodne, mają napęd niezależny od powietrza.

S-80 jest napędzany napędem niezależnym od powietrza (AIP), umożliwiającym działanie bez dostępu do tlenu atmosferycznego (poprzez wynurzenie się lub użycie chrap). Układ napędowy obejmuje trzy silniki wysokoprężne o mocy 1200 kW każdy, główny silnik elektryczny o mocy 3500 kW oraz niezależny od powietrza reaktor napędowy (AIP) o mocy 300 kW. Okręt podwodny będzie mógł osiągnąć prędkość powierzchniową 12 węzłów (22 km / h) i 19 węzłów (35 km / h) w warunkach zanurzonych. S-80 ma załogę składającą się z 32 marynarzy.

Okręty podwodne będą miały całkowitą długość 80,8 m, średnicę 7,3 mi zanurzoną wyporność około 3200 ton. Okręty podwodne typu S-80 Plus będą największymi niejądrowymi okrętami podwodnymi na świecie.

Podstawowym uzbrojeniem okrętów podwodnych będzie ciężka torpeda DM2A4, pocisk przeciwokrętowy UGM-84 Sub-Harpoon i miny morskie SAES. Planowano także wyposażyć je w pocisk manewrujący UGM-109 Tomahawk.

źródło: NAVANTIA

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

POZOSTAŁE ARTYKUŁY