navy.stoczniowy.pl

twoje źródło informacji

Kolejny okręt podwodny dla Morskich Sił w Japonii

Japońskie Morskie Siły Samoobrony ( JMSDF ) otrzymały   swój 12 i ostatni okręt podwodny typu Soryu JS Toryu podczas ceremonii w stoczni Kawasaki Heavy Industries (KHI) Kobe Works, która odbyła się 24 marca.

Okręt podwodny szturmowy Toryu z silnikiem Diesla zostanie przydzielony do 2. Flotylli Okrętów Podwodnych w pobliskim porcie Kure. Ostatnie dwa okręty podwodne różnią się nieco od wcześniejszych łodzi w tej klasie. Ouryu i Toryu używają akumulatorów litowo-jonowych produkowanych przez GS Yuasa zamiast silników pracujących w cyklu Stirlinga, które ładują tradycyjne akumulatory kwasowo-ołowiowe do operacji zanurzeniowych. Baterie używane w Ouryu i Toryu to baterie litowo-niklowo-kobaltowo-tlenkowe lub NCA. Technologia ta wymaga mniej konserwacji i jest bardziej wytrzymała przy dużych prędkościach w zanurzeniu w porównaniu z akumulatorami kwasowo-ołowiowymi.

Nazwa „Toryu” w języku japońskim oznacza „walczącego smoka”.

JS Toryu ( okręt podwodny klasy Soryu)

Okręty podwodne z silnikiem Diesla klasy Soryu są budowane od 2005 roku, pierwsze sześć okrętów podwodnych zostało zbudowanych przez Mitsubishi Heavy Industries, a pozostałe zostały wyprodukowane przez Kawasaki Shipbuilding Corporation.

Soryu Class ma hydrodynamiczną konstrukcję opartą na łodzi podwodnej klasy Oyashio. Ma większą wyporność niż jakakolwiek inna klasa okrętów podwodnych w służbie JMSDF.

Okręt podwodny jest wyposażony w silniki Stirlinga, które zwiększają wydajność napędu i wytrzymałość pod wodą. Silnik obsługuje doskonałe operacje w zanurzeniu. Wbudowany sonar o wysokiej wydajności poprawia możliwości nadzoru. Okręt podwodny ma również funkcje ukrywania się i ulepszone środki bezpieczeństwa, takie jak sprzęt do nurkowania z rurką.

Kosztujące około 500 milionów dolarów za sztukę, okręty podwodne klasy Soryu mają całkowitą długość 84 m, szerokość 9,1 mi głębokość 10,3 m. Normalne zanurzenie łodzi podwodnej to 8,4 m. Ma wyporność powierzchniową 2950 ton i wyporność zanurzeniową 4200 ton. Soryu Class uzupełnia załogę składającą się z 65 osób, w tym dziewięciu oficerów i 56 szeregowych członków. Łódź podwodna może pływać z prędkością powierzchniową 13 węzłów i prędkością zanurzenia 20 węzłów. Ma maksymalny zasięg 6100 nm przy prędkości 6,5 tys.

Specyfikacje:

Długość84,0 m
Szerokość9,1 m
Głębokość10,3 m
Wersja robocza8,4 m
Przemieszczenie2950 ton
Silnik:– Silnik Diesla Kawasaki 12V 25 / 25SB 2 grupy
– Silnik Kawasaki Kokkamusu V4-275R Stirling 4
Silnik napędowy1
Liczba śmigieł1
Prędkość20 kts
Uzbrojenie6 wyrzutni torpedowych HU-606 533 mm (dla torped naprowadzanych przewodowo typu 89 i harpunów UGM-84)
Czujniki
Zestaw sonarów nawigacyjnych lub radarowych ZPS-6F do nawigacji lub poszukiwania powierzchni (integruje cztery układy flankowe o niskiej częstotliwości, zestaw dziobowy i sonar holowany)
ESMZLR-3-6

źródło: Navalpost

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

POZOSTAŁE ARTYKUŁY