navy.stoczniowy.pl

twoje źródło informacji

HMS Lancaster u szczytu swojej misji pod koniec 2020 roku

HMS Lancaster „jest tuż obok reszty marynarki” po 12-miesięcznej transformacji z nietestowanego szarego kadłuba w okręt pierwszej linii.

Statek, który wypełnił swoje obowiązki w 2020 r., Wracając do Portsmouth na początku tego tygodnia, został przywrócony do życia przez nową kompanię okrętową i nowego dowódcę po czterech latach bezczynności.

Okręt, podobnie jak reszta flotylli fregat Royal Navy, przeszedł gruntowny remont w Plymouth, aby zmodernizować całą klasę do w połowie XXI operacji wieku – nowe radary, nowe pociski, ulepszone systemy walki, odnowione maszyny i systemy oraz wyremontowane przestrzenie mieszkalne. .

Tak więc rok 2020 rozpoczął się od przeprowadzenia przez Lancaster prób morskich, zestawu testowego i szkolenia armatora – 30 procent z nich nigdy wcześniej nie było na morzu, a trzech na pięciu miało pierwszą pracę na nowym poziomie.

Skończyło się na tym, że fregata królowej – nazwana na cześć Jej Królewskiej Mości w roli księcia Lancaster – żeglowała w głąb koła podbiegunowego wraz z norweską marynarką, a następnie bacznie obserwowała działania rosyjskiej floty w pobliżu wód terytorialnych Wielkiej Brytanii.

Szkolenie osiągnęło punkt kulminacyjny w październiku, kiedy statek przeszedł szkolenie operacyjne na morzu – ocenę Royal Navy, która zapewnia, że ​​statki są gotowe do rozmieszczenia – i wystrzelił swój nowy pocisk obrony powietrznej Sea Ceptor na poligon u północno-zachodniego wybrzeża Szkocji.

HMS Lancaster – fot. Royal Navy

Przez ostatnie osiem tygodni 2020 roku ten statek był testowany. Jako dowódca zawsze miałem do niej duże zaufanie, ale absolutnie gwałtownie wzrosło

powiedział – komandor Will Blackett

Dowódca Lancaster, dowódca Will Blackett, mówi, że przez cały rok 2020 starał się pokazać reszcie Floty, że fregata może mieć 30 lat na papierze (została zwodowana w 1990 r.), Ale „ w rzeczywistości jest pełna bardzo młodych ludzi, pełnych entuzjazmu na ich pierwszym operacyjnym okręcie wojennym, a rzeczy, które robimy, są tam razem z resztą marynarki wojennej.

„Ostatnie osiem tygodni 2020 roku testowało ten statek. Jako dowódca zawsze miałem do niej duże zaufanie, ale jej podróż do Arktyki przez jedne z największych mórz, jakie kiedykolwiek widziałem, gwałtownie wzrosła.

„Byliśmy w ciągłym wietrze z prędkością 60 węzłów, czasami dziesięciometrowymi falami, a ten statek po prostu pięknie go przecinał. Typ 23 został zaprojektowany do operacji na Dalekiej Północy i wracamy do operacji w tej części świata częściej. HMS Lancaster spisał się tam niesamowicie dobrze ”.

Zarówno szkolenia, jak i operacje były prowadzone na tle pandemii, która nałożyła ograniczenia na załogę w pracy iw domu.

fot. Royal Navy

Aby chronić firmę statku, 185-osobowa załoga odizolowała, a następnie przeszła trzy testy Covid, aby upewnić się, że nikt na pokładzie nie miał wirusa.

Po utworzeniu tej bańki nikt nie wszedł na statek ani nie opuścił statku, nawet gdy fregata odwiedziła bazę morską w Faslane lub Bodø w Norwegii. Zapewniało to załodze ochronę przez cały czas – zapewniając, że ich misja może być kontynuowana.

Tak więc komandor Blackett, który objął dowództwo nad statkiem w grudniu 2019 r., Był zachwycony, kiedy mógł zwolnić swoich marynarzy, aby w końcu ponownie dołączyć do członków rodziny.

„Osiągnąwszy tak wiele w tym roku, wspaniale jest móc wysłać armatora statku na urlop, aby odpoczął i spędził czas z bliskimi i rodzinami.

„Cały zespół dostarczył wszystko, o co poproszono ich w 2020 roku i jest to zasługa HMS Lancaster i Royal Navy”.

Źródło: Royal Navy

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

POZOSTAŁE ARTYKUŁY