navy.stoczniowy.pl

twoje źródło informacji

Damen zwodowuje pierwszy wielozadaniowy okręt do patroli przybrzeżnych w RPA

Damen Shipyards Cape Town (DSCT) zwodował pierwszy z trzech wielozadaniowych okrętów do patrolu śródlądowego (MMIPV) zamówionych przez ARMSCOR dla marynarki południowoafrykańskiej (SAN) .

Jednostki poprawią bezpieczeństwo morskie RPA poprzez zwiększenie jej zdolności do skutecznego, szybkiego i opłacalnego reagowania na zagrożenia, takie jak nielegalny handel i połowy.

Kierownik projektu DSCT, Ian Stewart, mówi, że uruchomienie jest ważnym kamieniem milowym dla stoczni. „To kulminacja trzech lat ciężkiej pracy oddanego zespołu ludzi. Ostatecznie w budowę trzech MMIPV zainwestowanych zostanie ponad milion roboczogodzin ”.

Ponad 600-tonowy okręt został przetransportowany ze stoczni DSCT wieczorem 23 marca 2021 r. Do podnośnika synchronicznego Transnet National Ports Authority (TNPA) w basenie Victoria & Alfred (V&A) Waterfront Basin. Ruch został przeprowadzony przez Mammoet South Africa, wykorzystując 48 linii osi samobieżnych ruchomych transporterów (SPMT), aby zapewnić precyzyjny ruch. Kierownik projektu Mammoet, Uzayr Karimulla, mówi, że poruszanie się jednostki w nocy oznaczało niewielki wpływ na ruch, a redukcja światła wiązała się z wyzwaniami. „Dzięki starannemu planowaniu, ścisłej współpracy i pracy zespołowej między DSCT i Mammoet South Africa, nasz zespół sprawił, że to posunięcie zakończyło się sukcesem. Cieszymy się, że mogliśmy być częścią projektu, przyczyniając się do rozwoju bezpieczniejszych wód w Afryce Południowej ”.

Po podniesieniu wielozadaniowego okrętu patrolowania śródlądowego na podnośnik synchroniczny, zespół czekał na nadejście przypływu, po czym przeniósł go z basenu V&A holownikami TNPA w kierunku Elliot Bason. Przed końcem roku testy systemów okrętowych rozpoczną się teraz, zanim okręt zostanie oficjalnie dostarczony do ARMSCOR / SAN.

DSCT HR & Transformation Manager, Eva Moloi, mówi, że DSCT jest szczególnie dumna z wielu lat inwestowania w lokalny transfer umiejętności, szkolenia oraz rozwój przedsiębiorczości i współpracę z RPA, co zaowocowało silną południowoafrykańską pulą rzadkich umiejętności handlowych i partnerstw z dostawcami. .

„Nasze lokalne transfery umiejętności oraz inicjatywy rozwoju przedsiębiorstw i dostawców (ESD) oznaczają, że nie tylko przyczyniamy się do rozwoju gospodarki Republiki Południowej Afryki, ale także zapewniamy, że nasz lokalny rynek morski w RPA jest mniej zależny od importu od międzynarodowych dostawców. DSCT w pełni wspiera transfer technologii, włączanie lokalnych firm do projektów wykonawczych oraz stymulowanie transakcji eksportowych w ramach programu Partycypacji Przemysłu Obronnego (DIP), który w szczególności koncentruje się na korzyściach dla małych i średnich przedsiębiorstw, podmiotów będących właścicielami weteranów wojskowych (MV) i Podmioty zgodne z Black Economic Empowerment (BBBEE). Partnerstwa utworzone podczas tego projektu doprowadziły do ​​pomyślnego uruchomienia MMIPV. Można naprawdę stwierdzić, że MMIPV zostały zbudowane w Republice Południowej Afryki przez mieszkańców RPA dla Republiki Południowej Afryki ”- dodaje.

Budowa jednostki rozpoczęła się w 2018 roku, a stępkę położono w lutym 2019 roku . „Pomimo okresu blokady COVID, nasze lokalne umiejętności i partnerstwa, elastyczny harmonogram produkcji i zaawansowane możliwości planowania naszego zespołu z Kapsztadu umożliwiły różnym podwykonawcom i zespołom bezpieczną pracę na statku” – zauważa Moloi.

Wielozadaniowe jednostki do patroli przybrzeżnych są zbudowane zgodnie z opatentowaną konstrukcją Damen Ax Bow, która zapewnia niski opór, dużą stałą prędkość na falach i doskonałe właściwości morskie w najtrudniejszych warunkach.

Okręt o wymiarach 62 x 11 metrów będzie pierwszym statkiem Damen Sea Axe, który będzie operował w Afryce Południowej. Sea Axe to opatentowana konstrukcja firmy Damen, oferująca wyjątkowe właściwości związane z wodą morską. Dziób o prostych krawędziach w kształcie siekiery przecina wodę, minimalizując uderzenia, poprawiając bezpieczeństwo i komfort na pokładzie oraz znacznie zmniejszając zużycie paliwa i emisje.

Multi-Mission Inshore Patrol Vessel będzie napędzany śmigłami o czterokrotnie stałym skoku, a maksymalna prędkość jednostki będzie wynosić 30 węzłów. MMIPV będzie w stanie pomieścić 48 członków załogi.

Ponieważ przyspieszenia pionowe są znacznie zmniejszone, a uderzenia dziobu prawie wyeliminowane, wielozadaniowy statek do patrolu przybrzeżnego i bezpieczeństwo załogi znacznie się zwiększają, zmniejszając ryzyko operacyjne. Pokład wielozadaniowy służy do wspierania operacji nurkowania, poszukiwań i ratownictwa oraz działań antypirackich.

źródło: navalpost

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

POZOSTAŁE ARTYKUŁY