navy.stoczniowy.pl

twoje źródło informacji

AEUK dostarcza do Royal Navy pierwszą 15-metrową łódź szkoleniową

Dostawa pierwszej łodzi szkoleniowej dla oficerów jest ostatnim znaczącym kamieniem milowym osiągniętym w ramach tego kontraktu. Te nowe łodzie do szkolenia oficerów stanowią znaczący postęp technologiczny w stosunku do istniejącej floty łodzi P1000 Picket używanych obecnie do szkolenia w BRNC. Obiekty szkoleniowe w BRNC są używane nie tylko przez RN, ale także w celu zaspokojenia potrzeb szkoleniowych wielu innych międzynarodowych flot.

Projekt OTB firmy AEUK obejmuje 13-osobową przestrzeń roboczą ze stacjami roboczymi PC i siedzeniami łagodzącymi wstrząsy. Inne funkcje obejmują obszar odprawy, który ma szereg udogodnień, takich jak duży ekran do wyświetlania map i danych nawigacyjnych w czasie rzeczywistym. Jest też obszar przeznaczony do użytku rekreacyjnego. Podobnie jak wszystkie inne łodzie z zakresu klasy SEA, również łodzie OTB są wyposażone w zatwierdzony przez IMO zestaw nawigacyjny, który jest w pełni kompatybilny z flotą powierzchniową RN. Koje, pomieszczenie wilgotne i głowy, a także wszechstronna kuchnia zapewniają radykalną zmianę zasięgu i możliwości operacyjnych w porównaniu z istniejącymi statkami RN. Modułowa konstrukcja i zastosowanie wspólnych komponentów w całym asortymencie zmniejsza ilość wymaganych części zamiennych, wymagania szkoleniowe i koszty w całym okresie eksploatacji.

Źródło: Zdjęcie AEUK

Pozostałe 15 mln OTB ma zostać dostarczonych do BRNC w nadchodzących miesiącach. 15-metrowe łodzie szkoleniowe i pomocnicze są kolejnym wariantem modułowych łodzi klasy SEA, które zostaną ukończone w zakładzie produkcyjnym AEUKs Horizon.

Niedawno AEUK zrealizował również dostawę dziesięciu 11-metrowych łodzi roboczych klasy SEA o wysokiej sprawności dla Royal Navy, które są obecnie wykorzystywane do różnych zadań.

Firma ATLAS ELEKTRONIK UK (AEUK), ciesząca się reputacją innowacyjności, zaprojektowała łodzie klasy SEA w taki sposób, aby można je było łatwo rekonfigurować, zapewniając elastyczność zmiany roli jednostki, umożliwiając jej wykonywanie szerokiej gamy zadań. Konstrukcja z podwójnym kadłubem zapewnia stabilność, jednocześnie umożliwiając przenoszenie ciężkich ładunków z dużą prędkością. Połączenie dwóch silników i strumienia wodnego zapewnia wydajność, umożliwiając jednocześnie pracę łodzi na płytkich wodach.

Źródło: ATLAS ELEKTRONIK UK

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

POZOSTAŁE ARTYKUŁY